Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyys

Herättäjä-Yhdistys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisällä toimivan herännäisyyden kattojärjestö. Yhdistyksen jäseneksi liittyviltä ei kuitenkaan kysytä kirkon jäsenyyttä tai kristillisyyttä. Voit käydä seuroissa ja muissa tapahtumissa olematta jäsen. Voit olla jäsen osallistumatta tapahtumiin. On kuitenkin hienoa, jos haluat tukea Herättäjä-Yhdistyksen toimintaa jäsenmaksullasi.

>> Liity tästä!

Herättäjä-Yhdistyksen vuosibudjetissa julkisten avustusten (seurakunnat, Opetusministeriö, Kirkkohallitus) osuus on vain 5 %. Yhdistyksen talous on siis yksityisten lahjoittajien anteliaisuuden sekä paikallisosastojen järjestämien seurojen kolehtitulojen ja herättäjäjuhlien järjestelytulojen varassa. Jokaisella kolehdilla, lahjoituksella ja jäsenmaksulla on iso merkitys.

Yhdistyksen toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen ja vastuunkantamiseen seuraliikkeen hyväksi. Ilman aktiivisia, sitoutuneita henkilöitä yhdistyksen toiminta ei olisi mahdollista nykyisessä laajuudessa.