Tiedote Herättäjä-Yhdistyksen hallituksen kokouksesta 3.12.2022

Hallitus mm. valitsi musiikkisihteerin sijaisen ja päätti Seinäjoen herättäjäjuhlien puhujat.

Herättäjä-Yhdistyksen hallitus kokoontui vuoden viimeiseen kokoukseensa etäkokouksena lauantaina 3.12.2022. Kokouksessa päätettiin seuraavista asioista:

Herättäjä-Yhdistyksen opiskelija- ja musiikkisihteeri Katariina Airaksen sijaiseksi vuosille 2023–2024 valittiin teologian maisteri ja orkesterimuusikko Anu Rask. Katariina Airas siirtyy kahdeksi vuodeksi Suomen Merimieskirkon palvelukseen.

Hallitus päätti Seinäjoen herättäjäjuhlille 2023 pyydettävät puhujat. Puhujalista julkaistaan kevättalvella, kun kaikilta puhujilta on saatu suostumus.

Aholansaarisäätiön hallitukseen valittiin vuodeksi 2023 Martti Kauhanen puheenjohtajaksi, Minna Kettunen, Maria Korkalainen, Sanna Mertanen ja Tanja Roiha. Lisäksi Kalle Hiltunen on hallituksessa läsnä- ja puheoikeutettuna edustajana.

Karhunmäkisäätiön hallitukseen valittiin erovuoroisista jatkamaan Veli Keltto ja Pentti Lemettinen varsinaisiksi jäseniksi ja varajäseniksi Mikko Mäkinen ja Martti Mattila.

Hallitus merkitsi tiedoksi varastonhoitaja Markus Mäenpään eroilmoituksen yhdistyksen palveluksesta eläkkeelle siirtymisen takia. Hallitus kiittää Markus Mäenpää harvinaisen pitkästä työurasta (yli 46 vuotta) Herättäjä-Yhdistyksen palveluksessa. Mäenpään työura on kaikkien aikojen pisin 110-vuotiaan yhdistyksen historiassa.

Hallitus päätti lisäksi mm. matkakorvausten perusteista vuodelle 2023 ja merkitsi lisäksi tiedoksi toiminnanjohtajan ajonkohtaiskatsauksen.

Lisätietoja hallituksen päätöksistä antaa toiminnanjohtaja Kalle Hiltunen (kalle.hiltunen@h-y.fi, 040 577 9195).