Tiedote Herättäjä-Yhdistyksen hallituksen päätöksistä 14.2.2020

Hallitus hyväksyi mm. Herättäjä-Yhdistyksen uuden strategian.

Herättäjä-Yhdistyksen hallitus 14.2.2020

Herättäjä-Yhdistyksen hallitus kokoontui kevätkauden ensimmäiseen kokoukseensa Herättäjä-Yhdistyksen uusiin toimitiloihin Siirilän pappilaan Lapualle.

Kokousta ennen Aholansaaren toimitusjohtaja Anne Tuomainen ja Aholansaarisäätiön Martti Kauhanen olivat juttelemassa H-Y:n hallituksen kanssa Aholansaaren asiasta. Aholansaaren asia todettiin säätiön ja yhdistyksen yhteiseksi asiaksi ja yhdistyksen kasvatustoiminnan kannalta elintärkeäksi. Sepänpaja-majoitusrakennuksen rakentamisen velkataakasta on maksettu noin 1/3, jäljellä on n. 425 000 €. Yhteisiä toimia tarvitaan, että velka saadaan hoidettua loppuun.

Kokouksessa päätettiin mm. seuraavista asioista:

• Hallitus hyväksyi yhdistyksen uuden strategian vuoteen 2025. Strategia päivittää yhden sivun kokoisella tiivistyksellä viisi vuotta sitten hyväksytyn strategian. Samalla päätettiin lähteä päivittämään myös yhdistyksen työtä ohjaavat ohjelmat tämän vuoden aikana.
  • Hallitus hyväksyi yhdistyksen uusiksi jäseniksi 127 jäsenmaksun vuoden 2019 aikana maksanutta ja siten halukkuutensa jäsenyyteen ilmaissutta henkilöä. Samalla yhdistyksen jäsenyydestä katsottiin eronneeksi yhteensä 410 henkilöä kahden vuoden jäsenmaksun maksamattomuuden tai oman/omaisen ilmoituksen perusteella. Yhdistyksen jäsenmäärä on 4759 (tilanne 31.12.2019) ja se laskeutui viime vuoden aikana ensimmäisen kerran alle 5000:n.
  • Hallitus merkitsi tiedoksi Suomen Lähetysseuran saaman testamentin, joka on tarkoitettu käytettäväksi Herättäjä-Yhdistyksen tukemien nimikkolähettien ja nimikkokohteiden hyväksi. Ko. testamentti lisää Herättäjä-Yhdistyksen Suomen Lähetysseuran kautta tekemää (Lähetysseuran ja H-Y:n palvelusopimuksessaan sopimaa) lähetystyötä viime vuoden osalta n. 32 000 €:lla. Testamentilla tullee olemaan vaikutuksia myös kuluvan vuoden lähetystyön määrään. Lahjoitusvaroin toimiva Herättäjä-Yhdistys on erittäin kiitollinen kaikista toiminnan tukemiseen tulevista testamenteista.
  • Hallitus myönsi vuoden 2024 herättäjäjuhlat Vaasaan. Herättäjäjuhlat tulevat seuraavina vuosina olemaan seuraavilla paikkakunnilla: 2020 Kauhava, 2021 Joensuu, 2022 Seinäjoki, 2024 Vaasa. Vuoden 2023 herättäjäjuhlien osalta neuvottelut ovat vielä kesken.
  • Lisäksi hallitus päätti myös matkakorvausperusteista vuodelle 2020, vahvisti toiminnanjohtajan valtuudet vuodeksi eteenpäin sekä keskusteli Kirvestes:n muutoksista palkkausjärjestelmään.

Lisätietoja hallituksen päätöksistä antaa toiminnanjohtaja (sij.) Kalle Hiltunen, kalle.hiltunen@h-y.fi, 040 577 9195.